torsdag 13 oktober 2005

Vad ska vi göra NUUUU???

Oj! Nu har man fått musik på spacen! Lyckades tillslut hitta lite vettigt på nätet!

    

 

Min chef kom med en lapp idag... Jag har haft en fast tjänst på 75% i kommunen, vilket betyder att jag få jobba där det finns plats. Har haft ett vik i ett år på nästan 79%, men nu har hon gått i pension som jag vikarierade för, och nu fick jag en fast tjänst på det stället jag är nu, och behöver inte riskera att få flytta runt, dessutom var tjänsten på 80%. Inte så himla mycket mer än förut, men lite i alla fall!

 

Jag har ett problem. Jag jobbar nyår... Skitkul...

    

Nyårsafton delad tur, dvs. 7:00-13:30, och sen 17:00-21:30. Nyårsdagen 7:00-17:00. Låter det inte UNDERBART!!

Jag funderar allvarligt på semester, men dels är det svårt att få in vikarier på den helgen, för vem fan vill jobba???? Sen är det ju så att storhelg är väl i stort sett enda gången man känner att man får lite extra i kassan.

Så, ska jag jobba eller försöka få semester?? Vad ska jag göra nu då??

 

He he...måste göra ett litet tillägg!

Kom att tänka på det när jag skrev rubriken. Det var så här:  

Jag vaknade en morgon, sträckte på mej lite nyvaket, och fick världens kramp i benet!! Alltså inte i bara vaden eller så, utan hela benet från tårna till ljumsken! GISSA om det gjorde ont!

Japp, det gjorde det. Asont.

Jag skrek AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJJJJJJJ!!

Richy vaknar och undrar vad i jössenamn som stå på.

Jag nästan skriker JAG HAR KRAAAAMP!!

Richy som vaknade av mitt hojtande fattar inget, jag tror han fick ett hjärnsläpp eller liknande. Eller också trodde han att jag fått ett...

Han säjer Vad gör vi nuuu???

Jag inser att den får jag ingen hjälp av, så jag svarar att jag fixar det.

Jag kasar mej ner mot sänggaveln, så gott det går, och lyckas till slut ta spjärn mot kanten. Krampen släppte, men jag hade ont hela dan i benet!

Jag berättade det för Suss, och sen körde vi med det uttrycket ett bra tag. Richy hade inte fattat att det var efter honom vi sa så, för han minns inget!

 

2 kommentarer:

Linda sa...

Tänkte skicka alla kramarna till dig - men du hade ju det...Ja ja, sen som vanligt...Kramiz

Susanne sa...

Hehe!! Det e det som e det roligaste.. Att han inte fattar att det e honom vi härmar!! :P