lördag 1 oktober 2005

SLÄPP IN MEEEJ!!

Jag kan glatt (????) meddela att jag jobbar i helgen, vilket betyder att magen är ok än så länge!

 

Fast jag vaknade i natt och undrade

 

Vad i h*****e har jag ätit?? Eller är jag bakis?

 

Det smakade skitäckligt i munnen. Jag låg där och smackade och slafsade en stund. Försökte med några desperata försök få bort smaken. Det var lönlöst.

Jag kom fram till att jag inte var bakfull, eftersom jag inte druckit nåt dan innan på grund av att jag går på antibiotika.

Jag undrade vilken typ som lagt en skunk i min mun, lite taskigt, tyckte jag allt.

 

Nä, det var en biverkning av medicinen kan vi konstatera, jag och skunken.

Vanliga biverkningar: metallsmak i munnen.

METALLSMAK??????

Ja, ja. Det var ju en snäll beskrivning....

 

Trött var jag i morses när jag skulle upp.

Jag skulle starkt tippa på att jag var lika trött när jag kom till jobbet.

Jag byter om i ett omklädningsrum i källaren, och går därför in i källaren, som alltid är låst, men jag är betrodd med en nyckel.

Så stod jag där i morses och skulle låsa upp.

 

JAHA?? Och vad är detta nu då? Har de bytt lås nu eller? Det gick ju inte låsa upp. Jag vill komma in! Efter en stunds bråkande kommer jag fram till att det inte är fel på själva låset, att det inte går att låsa upp. För jag får ju inte ens in den jäkla NYCKELN!

 

....

 

....

 

Just det. Jag hade visst husnyckeln... Vi prövar med RÄTT nyckel så kanske det funkar...

 

Nu är jag lite deppig. Jag gillar öl, och när jag jobbar helg är det gott med en öl efter en hård dag.

Idag blir det ingen. PENICILLIN! BLÄ!!

7 kommentarer:

Linda sa...

Jag har faktiskt tre hål i höger öra (bara ett i vänster) om alla fortfarande är i örhängesdugligt skick vill säga... Hittade dock örhänget, men det var ju så dags efter foftograferingen.. :SSkönt att du mår ok i alla fall (även om du nu fick jobba..) men trist på ölen! ;)Kramiz!

Susanne sa...

ja man skulle ju kunna tro att du trots allt va med o festa igår!! ;)

Udden sa...

Jo, visst är vattengympa tantigt! Men det är tydligt att det gjorde lite nytta iaf. Är lite öm i skuldror/axelpartiet..Som sagt, det är ju lättare om man tar rätt nyckel.... har aldrig gjort så själv... upps nu blev tungan blå..

Munin sa...

Hmm, hej tittade in och reagerade direkt på dålig smak i munnen :)) Det har jag haft sen lördag morgon, men jag får skylla mig helt själv dessvärre hi hi! Vad kul du skriver, blev på gott humör direkt här he he. Jag lägger in din länk hos mig så jag inte glömmer adressen, om jag får? Säg till så tar jag bort den annars! Ha det gött / Munin

ulf sa...

tja festarkatten är det som fixar till smaken i mun efteråt....kanske finns en medecinkatt oxå?

Munin sa...

Kul prick hoppas jag he he :) Men du, jag beklagar din mage och det äckliga pencillinet! Jag håller verkligen tummarna för att det snart skall ordna till sig...äh jag håller tårna med förresten för säkerhetsskull :) Kram och hoppas veckan blir bra!/Munin

Jenny sa...

Stackare! Usch för taskig smak i munnen...Penicillin är pest, men.. måste man så måste man *uhuuuu*Krya på dig!Kramar