lördag 15 oktober 2005

Jag glömde potäterna!!

En mysig och lugn hemmakväll...trodde jag...

INTE riktigt som jag tänkt mej blev det.

 

Richy har som tidigare nämnts i bloggen crosstävling imorn. Jag har lovat att åka med och kolla. Den tävlingen är rätt kul.

Klockan 18 börjar sen våra gäster droppa in, fast vi sa att middagen blir inte förrän 19.

  

 

Jag jobbade till 17 idag, jag cyklade hem.

Körde igång med att dammsuga, vattnade lite blommor. Strax efter 19 kom Richy hem, då tog jag och Christoffer bilen och for in till stan. Vi kom på att vi får duka på köksbordet också, matsalsbordet räcker ju inte på långa vägar, och det är svårt att äta i soffan.

Vi handlade såna där pappersdukar, kanske inte så himla kul, men jag har bara en stor linneduk...

 

Vi kånkade in köksbordet i vardagsrummet, och jag fixade med dukarna. Jag hade köpt två minicyklamen som jag ställde mitt på borden, på var sida om dem ställde jag ett glas för värmeljus. Jag virade runt lite mörkröd sisalis, sånt där trådgrejs man har som dekoration i blommor tex. Blev riktigt fint faktiskt. Inte den mest avancerade bordsdekorationen kanske, men det blir nog bra. Avancerade dekorationer gör jag bara vid högtider, som jul, nyår eller midsommar tex, eller om det är några få gäster bara.

Imorn blir vi 10 vuxna och 10 barn (den äldsta 13 och de yngsta, tvillingar, är 4 månader).  


 

DÅ kom jag plötsligt på att jag glömt potäterna! Jag skulle ju göra potatisgratäng!! Det var bara att börja skala... det går ju åt en hel del. En långpanna samt en knökafylld vanlig gratängform. Det blev klart kvart över elva. Då hällde jag upp mej en grogg och satte mej framför datorn, men nu blev jag supertrött, så det blir nog natti natti snart...

2 kommentarer:

Susanne sa...

ja ibland e inte huvet med riktigt som man tror...

Udden sa...

Ja, det låter som att det är flera som behöver semester!Jenny