fredag 14 oktober 2005

En bungyjump spindel!!

Här sitter jag med datorn på soffbordet och fötterna i fotbad och kollar på TV!  

Ja, jag vet! Simultanförmågan på topp!!

Men det är ju Crime Night på Discovery ju!

Kan man ABSOLUT inte missa! Jag skriver lite på bloggen i reklampauserna...

 

Alltså, jag sitter tillbaka lutad i soffan, plaskar lite med fötterna i vattnet och slappar... Jag skymtar nåt i ögonvrån och vänder automatiskt dit huvet. Det skulle jag inte gjort, för ca tre centimeter från mitt nylle häger en...SPINDEL!!!  

Att inte jag dog! Jag är inte lika hysteriskt rädd för spindlar som Suss, men jag gillar dem inte, särskilt inte när de hänger så där nära och bara dinglar!

Lite smått panikslagen hojtar jag JÖSSES!!!

Jag tar en kudde och dänger till den. Den flög iväg, men gungade tillbaka som en bungyjump på tvären! Tre gånger smällde jag till den innan den försvann för gott...tror jag. 

 

Nu är det lite obehagligt, för jag har ingen aning om vart den tog vägen, jag har tittat överallt. Jag tycker det kliar överallt och är helt säker på att den kommer att krypa upp på mej i rena ilskan. Därför går jag nog och lägger mej nu... Jag ska kolla ordentligt på mej själv innan jag går upp...

 

  Good night sleep tight... 

6 kommentarer:

AMP sa...

Ojj ja spindlar är det värsta jag vet. Och den STÖRSTA jag sätt liknar den du har där, det var i Liberia. Höll på skrämma livet ur min mamma som var på besök.Ha de

Marie sa...

Ha ha ha... Som jag skrattade ang spindlen. Jag känner igen mig! Men jag hade nog fått lite mer panik och hoppat ur fotbadet snabbt för att ha ihjäl denna räliga spindel. Ha ha ha... Nästa gång så ta två tidningar och slå ihop dom, med spindeln i mitten så klart! =)//Marie

ulf sa...

har du spindlar har du inga flugor:-)fascinerande djur med ett kärleksliv som jag ibland roar mig med att jämföra med människors....men är man rädd för dem är man....

Linda sa...

Fy - gillar inte heller spindlar...Skulle klappa en fågelspindel på Skansen en gång.. Sträckte försiktigt ner fingret och börjar klappa, medhårs som jag lärt mig, när djurskötaren snabbt säger: "Se till att klappa på rumpan - annars kan den bitas!"Hur ska jag veta vad som är bak och vad som är fram - det syns ju inte! Hua!Ha en bra helg, kramiz.

Susanne sa...

jag ryser bara jag läser om det!!! *huhga*

Udden sa...

MEN HALLÅ!!!Här möts man av mediespelaren på topp!!Skit att jag inte hinner med... Grattis till "mission accomplished" (eller hur det stavas)Jenny