söndag 20 augusti 2006

Vad gjorde han där?

Dagen har tillbringats i Tibro. Närmare bestämt Tibro Motorstadion.
Det var en av deltävlingarna i motocross SM nämligen.
Vi betalade inträdet och fick var sitt rött band om handleden.
Vi knallade in på området och funderade vart vi skulle sitta. Någon hojtar till, det är några kompisar, så vi gör dem sällskap.

Brevid mej på höger sida sätter sej två gubbar. Den brevid mej har ett gult VIP band. Den andre har ett vanligt rött.
Jag märker att den med rött band babblar väldigt mycket. Ja, så gott det nu går att babbla, det dånar rätt ordentligt. Den med gult band verkar vara intresserad av crossen, han svarar men verkar titta på banan hela tiden. Röde farbrorn tittar mest på gula farbrorn, ser jag i ögonvrån.
I början av varje heat åker de i något sånär samlad trupp. Alla förare är på högra delen av banan. Således tittar alla i publiken åt höger. Utom röda farbrorn. Han tittar åt vänster.
Jag tittar också åt vänster ifall det hände nåt spännande där.
Nä. Det fanns inget att titta på där.
Jag tittar åt höger igen, slänger en blick åt röda farbrorn. Han tittar fortfarande på... depån, eller nån fin flagga... eller nån snygg tant.

Jag fattar inte... betala 150 spänn i inträde, och sen inte titta?? Verkar ju rätt korkat.

1 kommentar:

Suss sa...

Han kanske gillad att... bara sitta där och lukta på... avgaser..

Eller också trodde han att han var på kafferep... Utan kaffe och utan rep...

Eller också.. Äh, han va väl från Tibro! Det säger väl allt???
;)