fredag 11 augusti 2006

Så utomordentligt fånigt...

Angelica har en sån där skoltröja. Den är svart med luva. Vi köpte den när hon gick i femman eller nåt. Det står så fint "Vinningaskolan är bäst" på.
Nu börjar Angelica sjuan. Då kan man INTE ha en sån tröja. Fast den passar fortfarande.
Ekonomiska mamman sa att vi kan köpa ett tygmärke och sätta över.

Japp, sagt och gjort. Vi hittade ett enkelt i grått och svart. Ekonomiska mamman skulle stryka med strykjärnet på, men fattar inte att man måste ha ett tyg emellan.
Tygmärket smälter ihop i en symbios med strykjärnet.
Ekonomiska mamman känner sej otroligt dum.

Dan efter blir det en ny tur till stan. Bilen har fått en spik i foten... eller däcket då och måste fixas. Man passar på att svänga förbi sybehörsaffären.
Igår hade jag vita shorts och ett beiget linne, samt kontaktlinser.
Lite smått medvetet tog jag aldrig på linserna idag, utan behöll glasögonen, och det blev en svart T-shirt och kakigröna capribyxor...

Lite käckt kliver jag in på butiken och tittar vilket nummer tygmärket har.
Nummer 119. Det blir min tur. Fortfarande lika käckt säjer jag att jag vill ha tygmärket med nummer 119.
Tjejen i kassan tar upp pärmen som hon har bakom disken och letar fram nummer 119... som är tom!

- Ja just det! Jag sålde den sista igår! Den verkar populär nu!

JESS!! Min förklädnad funkade!!

Efterord:
Jag fick tygmärket som varit skyltexet. Denna gången lyckades jag få fast märket utan problem, förutom att jag glömt rengöra strykjärnet igår så det satt en svart klump på...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Agent 00½ Tina..med rätt att handla obemärkt..Kul tjej du...fast det visste jag ju...
Kram / BeeKay

Trollmor sa...

fniss, hur komer man på att man ska klä ut sej...eller inte..eller eh?!!!

Trollmor sa...

de é bara jag igen, du, jag har en utmaning på min blogg...

Anonym sa...

Ja, man kan ju inte vara på topp hela tiden :) Kul att förklädnaden funkade!! Annras kanske det var så att det blev så snyggt att du kom på att du skulle göra det på en tröja till ;)

Anonym sa...

Men du skulle ju ha haft svarta solbrillor och en svart hatt på dej ju!
DÅ hade vi kunnat tala om förklädnad!!