torsdag 10 augusti 2006

Hakan i ratten...

Vi var till stan föut. Angelica köpte (läs: mamma betalade) nya jeans, vi köpte present till lillsysslingen som fyller 3, bilen behövde en hjulinställning, vi behövde lite mat och hrmmm *harklar mej högt*...en tur till systemet också.

På vägen hem kommer vi innan sista rondellen fram till en brun Volvo 240 med jordfel i baklyktorna. Vi kör genom rondellen, Volvon ska samma håll, och det går låååååångsamt, såååååå lååååångsaaaamt.
Det är ingen kraftansträngning att köra om, och min vana trogen när nån kör konstigt, måste jag kolla vem som kör.

I detta fallet var det en tant på ca 70 år. Hon sitter med uppspärrade ögon och stirrar på vägen (hoppas jag) och när jag säjer att hon hade hakan i ratten, så menar jag att hon hade hakan I RATTEN!

Det var tur att inte jag körde för jag bröt ihop av skratt! Jag frågade Richy om han inte kunde vända så vi kunde köra om henne en gång till, och han sa att han allt funderat på det, men bestämde sig att inte göra det...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha!!
Ja men hon är väl fortfarande ute och kör på vägarna, så om du snabbar dej ut med kameran kanske du kan få en bild just när hon passerar Glasbacken!!
Vore ju nåt!! :P

Skynda skynda!!

Tina Högman sa...

Äh vad fan... jag missade henne...

Prinsessmamman sa...

Vi hade en granne när jag var liten som vi kallade för "Ethel gas". Hon hade alltid gasen i bott och reglerade sedan hastigheten med kopplingen (alltid båda pedalerna nedtryckta samtidigt). Behöver jag säga att en rusande motor hördes så fort hon svängde in på gatan?! =)