onsdag 16 augusti 2006

Meningen med livet?

Utslagen börjar ge med sej, de är inte så ilsket röda längre, men jag ringde vårdcentralen i alla fall. Den sköterskan skulle prata med en annan sköterska och hon ringde upp mej igen.
De hade kommit fram till att det är visst inte så ovanligt att barn får utslag efter att de haft hög feber.

-Det betyder att du fortfarande är ett barn!

-Hmpfff...

Mitt fästingbett kliar. Är det bra eller dåligt?? Det är inte särskilt rött, men det sitter lite rester kvar av eländet.

Vad är det för vits med att vara fästing egentligen? Man är liten och jävligt ful. Man sitter nånstans och gör inget, sen kryper man på nån levande varelse, borrar in huvet i kroppen och... gör fortfarande inget!?! Där sitter man tills nån sliter bort en? Man kan ju knappast ha nån vidare utsikt heller, för man kan ju inte se nåt! Alla blir sura på dem hela tiden.
Verkar inte som om det är nåt meningsfullt liv precis...

5 kommentarer:

Anonym sa...

skönt iaf att det inte verkar vara nåt allvarligt med Angelica...
Tycker inte om ditt fästingbett...du måste kolla det Tina...lyssna på farbror Bill nu...;-)
Finns ingen vits med å vara fästing...dom skapade Gud bara för att han var på dåligt humör den dan...
Kram / bill

Anonym sa...

Tänk om du blir en färsting i nästa liv???? Det du.. Då får du veta om det e kul eller inte!! :)

Anonym sa...

Färsting?? Hehe.. FÄSTING ska det ju va...

Tina Högman sa...

Jag kan ju alltid bli en värsting...

Prinsessmamman sa...

Rött efter fästingar är aldrig bra säger min svärmor som är distrikta, så kolla upp det om det inte försvinner. Jag fick en fästing på halsen i 8:an som jag fick pperera bort då en bit fastnade och det blev en inflammerad talgkörtel...