onsdag 30 augusti 2006

Projekt städmopp

Flyttstäd... så underbart kul...
Träffade Suss i hennes gamla lägenhet klockan 9 i morses. Hon hade precis börjat städa i köket när jag kom. Jag tog glatt (eller kanske inte...) tag i en trasa och en hink vatten och gick in i sovrummet och drog igång med att städa.

När jag blev klar med rummet kollade jag läget med Suss och hon torkade i köket för glatta livet.
Jag fortsatte i datarummet. Det var lättare, det var bara två garderober. I sovrummet var det sex eller nåt.
Klart där med. Suss är i köket... fortfarande!?! Hmm... är det nån som maskar här eller??
Till slut blev hon klar med köket och jag blev väl strax efter klar med vardagsrummet.
Hon börjar på toan, men kommer på att hon missat lådorna, två låga skåp och två högskåp i köket.
Hmm... nu börjar jag undra lite här...!

Nädå, köket är man ju alltid mest noga med, en massa stekflott och elände...

Jag skjutsade Angelica till drillningen förut. Då fick hon se att jag hade två toffsar.

-Mäh!! Haru toffsar! Det har ju typ barn!

-Ja men det är praktiskt, jag och Suss städade hennes lägenhet förut, då vill jag inte ha håret flängande överallt!

-Ahmäh... *suck*

en stund senare:
-Men du har ju ROSA snoddar!

-Ja, alla andra är ju slitna, du har ju haft dem i ditt tjocka hår, nu ramlar de ju ur mitt hår, det var de enda som var hela ju!

-Ja men du är ju tretti..........FYRA!

-Vänta du tills du blir trettifyra!

-Jag ska ALDRIG bli så gammal, jag ska vara tretton hela tiden!

-Ja tjänare... *asgarv*

-Eller jag menar 16!! Så jag kan ha moppe!

-Ja så mycket mer kan du ju inte göra...

-NÄ!! 18!! Då kan jag dricka öl!

-Ja dricka kan du göra, men du kan ju fortfarande inte köpa dem. Bara typ lättöl på ICA!

3 kommentarer:

Suss sa...

ja.. jo.. precis!! Jag tyckte det var så kul att städa köket att jag dröjde mej kvar extra länge.. NOT!!
Och jag tyckte att du skulle ha lite att göra när jag tog tag i badrummet.. DÄRFÖR "missade jag" några lådor.. :)

Angelica måste ju i alla fall se till att bli 20, så vi kan ha festen vi planerar!! (eller jag planerar..) ;)

Anonym sa...

Hmmm "I sovrummet var det sex eller nåt.."
Å ändå blev du klar så snabbt där oxå..?
Kram / B.

Anonym sa...

Hmm, kanske är dig jag ska hyra in för att få det städat här hemma ;)

Jag tycker Angelica borde satsa på att bli 23... Mycket bra ålder, man är gammal nog för att passera som vuxen, men ung nog för att fortfarande vara ungdom. Är därför jag har bestämt mig för att fylla 23 iår :D