måndag 21 augusti 2006

Eeh... jaha...!

Igår hördes ett mystiskt ljud i köket. Det var ett surrande liksom.
Jag lyssnade var det kom ifrån.
Det kom från telejacket. Lite smått olustigt tyckte jag. Jag hojtade på Richy, men då hade det tystnat.
Det kom tillbaka till och från.
Imorses flyttade jag på ciderflaskan som stod framför, drog ur telefonen och bredbandskabeln som satt i. Jag skruvade isär jacket för att se om det var nån tåt som hängde löst.
Jag är faktiskt inte helt tappad bakom en vagn vad det gäller tekniska saker. Det mesta av småelektroniken hemma har jag fixat. Och det funkar.
I alla fall så såg allt ut som det skulle.
Det var bara en sak...
Surrandet hade flyttat sej.
Jag lyssnade och lyssnade. Vände och vred på huvudet för att höra vart surrandet kom ifrån.
Till slut kom jag på det.

Det var en geting i ciderflaskan...

Nu ska jag snart på föräldramöte i skolan. Bäst att snygga till sej lite. Så gott det nu går...

5 kommentarer:

Trollmor sa...

Asgarv, guuud så dumt...hahamuhah...

Ett herrans pappaliv sa...

Ha ha, känner igen det där...
När min fru tycker att det händer för lite i min Att göra-lista så går hon ut och hämtar min skruvdragare... Man kan ju få förhöjd puls för mindre..;) Blir orolig både för min skruvdragare och saken som ska lagas...

Härligt med första dagen i skolan föresten... Verkar som om ungarna tycker att det är ganska okej... tills dom får första läxan..;) Bye

S-Man sa...

De dras till socker lixom...

Anonym sa...

Är du säker på att det var en geting å inte en bredbandstekniker?
Ha de´ / Bill

Suss sa...

Ja men geting i flaskan har väl alla råkat ut för???
Det borde du ju ha fattat direkt.. :)
Smartskalle...