tisdag 15 augusti 2006

Ett ägg i brallan...?

Jag höll på att fixa och dona i köket förut. Helt plötsligt och från ingenstans ramlar en kork från en Coca-Cola flaska ner på golvet. Jag fattade inget.

Jag kom osökt att tänka på en händelse som inträffade för cirka 20 år sen. Shit vad länge sen... Jag gick i högstadiet och hade franska lektion.
Jag får se att killen som sitter framför mej har nåt i byxlinningen ibak. Jag knuffar till min kompis och pekar lite diskret.

-Kolla, han har nåt i byxlinningen!
-Ja, vad är det för nåt??
-Ingen aning! Fast det ser ut som ett ägg... Men hur fan fick han in ett ägg där??

Vi spanar och funderar på ägget.

Så helt plötsligt säjer det

plupp

och en pingisboll börjar studsa runt i lektionssalen. Alla tittar förvånat på bollen och undrar var den kom ifrån. Alla utom jag och min kompis. Vi börjar gapskratta.

4 kommentarer:

S-Man sa...

Snubben la inte ägg, han la pingisboll!
GAhahahahaha....

=)

Tina Högman sa...

Nä, så klart, killar har ALDRIG kunnat lägga ägg! Trodde i och för sej inte att de kundelägga pingisbollar heller...

Anonym sa...

Ehh.. Och VARFÖR placerar man en pingisboll i brallan????

Tina Högman sa...

Inte vet jag, det var inte jag som lagt den där!!
Fast det var ju helt klart bättre än ett ägg...