torsdag 10 augusti 2006

Konstiga firren...

När lampan i akvariet slocknat i går kväll kom han ut ur sitt gömställe bakom pumpen. Han simmade runt lite nere vid stenarna i botten och käkade lite smått och gott han kunde hitta.
I morses var han fortfarande ute, men en stund efter ljuset tänts simmade han in bakom pumpen igen.
Det är mycket mysko beteende.

Jag funderar på om han kan ha ett hemligt förhållande med Mr. President. Mr. President är en mal på 28 cm. Han gillar inte ljuset. Han ligger under en stock på dagen och kommer fram på natten.
Det sägs ju att man blir som man umgås...

Jag vet inte om teleskopis är hona eller hane, inte malen heller, så vad det är för typ av förhållande vet jag inte.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja vem vet vad som rör sej i en fiskskalle....
Jag har aldrig varit fisk, så jag vet inte...
Men du är ju kräfta.. Nästan samma.. Vattendjur i alla fall.. :-)

ööhh...

Anonym sa...

Alla förhållanden är ju bra..det är väl moderna fiskar å inga homofober...?
Han/hon kanske bara har känsliga ögon...du får ge honom/henne solglasögon...
Lycka till med fisket..öhh fisken menar jag / B.

Anonym sa...

det var ju jag..ingen anomynus eller vad det heter ;-)
BeeKay

Anonym sa...

Måste bara skryta lite...mätte min Mal nu..han var..tadaaammm!!! 33 cm...
BeeKay + Glufs-glufs

Anonym sa...

Jisses.. man blir som man ungås.. tur att jag inte jobbar kvar på psyk då =) nu jobbas det ju med gamla= min förvirring är total!! *s*

Kramen