tisdag 15 augusti 2006

Prickig...

Angelica har som jag skrivit haft hög feber i helgen. Igår dalade febern och på kvällen var hon helt feberfri. Hon har fortfarannde ont i halsen och hon är... prickig.

Richy trodde det var påssjuka.
Fel, sa jag. Man blir inte prickig då, det vet jag bestämt.
Mässling och Röda hund är hon vaccinerad mot. Sista vaccinationen gjordes för mindre än ett år sen. Vattkoppor har hon haft.

Eftersom hon suttit under en filt med en tjock sweatshirt trodde vi mest på värmeutslag.
Det konstiga är att de försvinner ju inte, det blir snarare mer.

Jag börjar allvarligt fundera på scharlakansfeber. Symtomen verkar stämma. Eller om det bara är nån reaktion på att hon haft över 40 graders feber...

Imorn ringer jag vårdcentralen.

1 kommentar:

Trollmor sa...

när storasyster hade tredagrsfeber blev hon prickig...fast hon var bara två år...