lördag 19 augusti 2006

Plump

ja jävlar i min låda.... spela kort på fyllan är ju alltid skoj...
suss med sambo är här. Jag sa till dom att jag fixar middag så fixar dom efterrätt. ja inte för att Richy ich Jocke skulle fixat nåt att äta, men jag och Suss gjorde det.
Det blev lax, friterade kriketter och fyra olika kalla såser. Suss snodde ihop en vit chokladmousse.
Nu har vi spelat kort. Vi spelade plump. Har ni spelat det? Det är rätt kul. Richy vann. Jag tyckte han fegspelade, för han nollade mest hela tiden. Det vann han på.
Nån idiot kom på att vi kunde spela en gång till och utan att få nolla, vi måste försöka ta minst ett stick.

Ja, det gjorde vi då. Efter sjätte omgången fattade Jocke att man fick faktiskt inte ta noll... Varje omgång sa han "men va fan... får man inte ta noll??"
Till slut fattade han.
Då sa han "vilken jävla idiot kom på de här reglerna?"
idioten i fråga som var jag försökte gömma sej bakom bordet men det gick inget vidare.

jag kom faktist tvåa på omgången där man inte fick fega. Ett poäng före Sussilull. Ville bara tala om detta.
jag borde nog gå och lägga mej nu.
Det tror jag.
Godnatt.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ja jag har då aldrig spelat det spelet men det lät som om ni hade otroligt roligt ändå (förutom att någon viss person fuskade *S*)

Kramar Ulrica

Suss sa...

Ja han e inte så smart alla gånger... :)

(han har förövrigt fortfarande lite svårt att förstå varför vi skulle ändra reglerna så där!!)

Hihi..

Ich kriketterna va inte så dumma du.. ;)

Anonym sa...

Plump är kul så länge det inte blir plumpt...Inte klokt va kul jag är ...:-)
Grattis till poängen som du slog Suss med...Nu måste jag in till Suss å trösta henne för att hon förlorade över dig....
Hej so long.../ B.

Suss sa...

Till Alla Läsare: Ni får ursäkta Tina..
Hon skriver lite konstigt när hon e på lyset..
JAG vann över Tina med EN poäng.. Tina kom alltså TVÅA!! Det ska alltså vara en poäng EFTER mej.
Ville bara få det sagt... :)

Tina Högman sa...

Suss: det var värst vad petiga vi var då... ;-)

Anonym sa...

Vad roligt med plump! Har inte spelat det på evigheter!!! Tror inte ens jag kommer ihåg hur man spelar.

Lät som en trevlig kväll i alla fall.

Suss sa...

Ja men det e väl klart.. Rätt ska va rätt!! Och känner jag dej rätt så skulle du inte gett bort vinsten till mej så där utan vidare om det va du som vann.. :)