söndag 13 augusti 2006

En utmaning minsann... Kul!

1. En bok som förändrade ditt liv
Eeh… tja… ingen aning faktiskt.

2. En bok som du läst mer än en gång
Eldfödd av Stephen KIng

3. En bok att ta med till en öde ö
Den kompletta ”Liftaren” med alla fem böckerna:
  • Liftarens guide till galaxen
  • Restaurangen vid slutet av universum
  • Livet, universum och allting
  • Adjöss och tack för fisken
  • I stort sett menlös

4. En bok som fått dej att skratta
Liftarens guide till galaxen av Douglas Adams

5. En bok som fått dej att gråta
Sadako och de tusen pappersvalorna som jag läste som barn.

6. En bok som du önskar hade skrivits
Hur man gör med sin tonårsdotter när hon är besvärlig och konstig!

7. En bok som inte borde skrivits
Håller med Trollmor, Mein Kampf. Helt meningslös…

8. En bok som du just nu läser
Allt kan hända, en novellsamling av Stephen King nyss utgiven på svenska.

9.En bok som du tänkt läsa
En hobbits äventyr och Silmarrillon av Tolkien. De står i bokhyllan och väntar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag toror att anledningen till att det inte finns någon bok om hir man gör när tonårsdöttrar är besvärliga, ja det beror nog på att ingen kommit på hur man gör än!!
Och då misstänker jag att du inte heller har nån aning??
JAG kanske ska skriva boken!!???
Jag har ju i alla fall vart tonåring... För ett tag sen..

Anonym sa...

Hmm... Fick en swläng av dysleksi verkar det somm...
Jaja.. Du e ju som jag så du ser väl vad det står ändå!! :P

Prinsessmamman sa...

Ja, Sadako som var så sorglig... den minns jag också...

Ett herrans pappaliv sa...

Sökte just på Tonårsdotter och hittade din blogg...inte för man behöver stöd i ämnet precis..;)

Utan att verka allt för desperat så ställer jag lätt upp med korrläsning, bara jag får ta del av informationen så tidigt som möjligt. Kan ju vara bra med tanke på Syrrans dyxlexi..;)

Skriver själv om livet med tonårsdotter (och fru), men ska jag vara ärlig så har jag nog fler frågor än svar är jag rädd..;)

Ha det gott, hälsningar C