måndag 5 september 2011

Väntan igen...

Jag gillar inte att köra bil i storstäder. Jag brukar försöka få nån annan att köra då. Idag hade jag en förhoppning om att kunna samåka med Richard (Koffes pappa) till läkarbesöket på Östra i Göteborg. Dessvärre var han redan i Göteborg så jag fick ju köra själv då. Som tur är ligger Östra hitom Göteborg, så man kör aldrig in i stan. Det är bara en jobbig korsning precis när man tagit avfarten och ska över på andra sidan då man måste tvärs över några filer och det kommer bilar från alla håll...

Annars gick väl läkarbesöket som förväntat. Det är bara att vänta lite till.
Vårt önskemål var att Christoffer opereras när han tagit studenten 2013. Läkaren gick ut för att rådfråga sin kollega, och dom kom fram till att dom skulle kontakta Jan Björk på Karolinska. Han är väl den största experten på denna sjukdomen.
Operationen blir att tjocktarmen tas bort, och även om förhoppningen är att han ska kunna gå tillbaka till skolan efter 1 månad är det ju inte så ovanligt med diverse komplikationer... Och det tar ju tid att vänja sej vid sitt nya liv utan tjocktarm...
Vi hoppas nu att kunna vänta med operationen, men i så fall kommer han få gå på tätare kontroller för att ta bort polyperna, och vi får hoppas att dom håller sej i schack och inte börjar bli för många...


En dum korsning

3 kommentarer:

Anna sa...

Att köra bil i Göteborg är en mardröm! När vi skulle till Liseberg i somras missade mannen avfarten och blev så sur att han då minsann inte skulle gå på Liseberg (vilket för honom var höjdpunkten på hela semestern)! Dock lät han sig övertalas att ta nästa avfart när jag påpekade att det var rätt fjantigt sagt...
Hoppas så att det går bra för sonen!

Gunilla sa...

Förstår att det måste vara hemskt... min dotter som är nitton har fått en knöl i ljumsken... den skall tas bort om nån vecka...obehagligt, skulle vilja kunnata över...

Tina Högman sa...

Ja det är tufft när barnen blir sjuka... hur stora dom än är...