fredag 9 september 2011

En Volvo...?

Igår sa jag godnatt till Anglica strax efter 23-tiden. Hon låg på sängen med datorn. Jag påminde om att klockan var över elva och att man borde lägga sej då, när man ska till skolan dan efter.
I morses klev jag upp runt åtta, gick ner till hennes rum i källaren och skulle säja att jag satt på kaffe. Hon började 9:30 idag.
Knackar på dörrn, får ett mm till svar och jag öppnar.
Skulle jag göra i alla fall. Det gick inte för dörrn var låst...!? Den brukar aldrig vara låst. Hon brukar oftast inte ens stänga den...
-Mäh... varför ha'ru låst? undrar jag.
Jag fick inget vettigt svar på det, så jag säjer att jag tar fram frukost.
-Jag vill inte ha det än, säjer hon.
-Men du börjar ju halv tio, du måste ju äta innan?
-Kommer sen...
-Men vad har du för hemlisar för dej där inne?
Jag duschar och hör att hon går in på toan och börjar göra sej i ordning. Jag dör av nyfikenhet, men går upp och gör i ordning lite frukost.
Så kommer hon upp och jag måste bara fråga:
-Och vem hade du där nere?
-Ingen, säjer hon med ett leende, och då vet jag ju helt klart att nån var där inatt.

Kedjan på hennes cykel har hoppat av, jag satte dit den häromdan, men den behöver spännas, så den hoppade av igen. Jag frågar om hon vill ha min cykel till skolan idag med.
-Ja... om jag inte får skjuts...
-Skjuts? Av vem då?
Hon mumlar nåt ohörbart på vägen ner i källaren.
Jaha, blir hon hämtad av nån då kanske. Eller...??? Jag tittar ut genom fönstret, och vad skådar mitt norra öga...? En Volvo står det på gatan utanför.
Minsann.
Nu är ju bara frågan. Vem är ägaren? Borde inte en mamma få information om sånna saker?

3 kommentarer:

513andersson sa...

Jag tror det var bilens ägare som höll till i Angelicas rum.
Jodå, Sherlock är mitt andranamn..


;)

Tina Högman sa...

Ja så mycket fattade jag...

Är det jag som är Dr. Watson då?

Gunilla sa...

Haha.... :)