tisdag 6 september 2011

Bredsladd...

Vi har ett rullande 5-veckors schema på jobbet. Jag jobbar oftast 7:30-16:30 eftersom jag jobbar heltid. Den jag jobbar med går oftast 7:00-14:00.
En dag på dessa 5 veckor börjar jag klockan 7. Då jobbar jag till 16, men vi har avdelningsmöte mellan 14 och 16.

Idag klev jag upp som vanligt runt halv sju. Jag äter inget hemma så jag behöver inte så lång tid. Jag brukar åka till jobbet tio över sju ungefär, det tar typ 10 minuter dit.
Jag tvättar mej och grejar lite. Sätter på lite kaffe till Angelica och Morten, tänkte att jag hinner med en slurk själv också...
Står med platt-tången i högsta hugg framför spegeln och funderar på arbetsdagen... Idag har vi avdelningsmöte då... Eeh... nu är det nåt här... Nåt som inte stämmer... Shit! Det är ju idag jag börjar sju! Och nu är klockan...??... helvete...SJU!
Letar fram telefonen, ringer jobbet och förklarar att jag är på G.
Ner med matlådan i väskan och iväg. Hamnar bakom en bil som kör genom stan i EXAKT 40 km. Ligger och stressar bakom tills jag äntligen kommer om.
Det går nog ganska fort på Skaravägen, sen får jag ta det lugnare i Vinninga, fast det var en bra bit över hastighetsbegränsningen där med. Far in på parkeringen på jobbet, backar in emellan två bilar och halvspringer in.
Jag möts av skratt, och en kommentarsreferens:
-Nu kommer Tina med bredsladd!

1 kommentar:

Anna sa...

Hahaha!! Hoppsan kan man säga ;)