lördag 17 september 2011

Ingen ordning på nåt...

Morten jobbar i helgen, förutom sitt lärarjobb arbetar han varannan helg på en bensinmack.
Idag öppnar han klockan 6. Det betyder att han måste vara där 5:30 för att greja lite först. Han brukar ta fram arbetskläder kvällen innan för enkelhetens skull. Det glömde han visst igår för i morses klockan 5 river han runt i garderoben efter dom. För att inte väcka mej tänder han inte lampan.
Till en början i alla fall.
Eftersom han inte hittar dom tänder han till slut, men dom finns inte i garderoben.
Vi har två tvättkorgar, en i tvättstugan där vi lägger det mesta, men även en på toan, där hamnar mest underkläder och sånt, så den brukar jag inte ha så mycket koll på.
Morten går ner i tvättstugan och tittar efter kläderna, och jag känner mej lite dum för det är jag som sköter tvätten och jag ser alltid till så hans arbetskläder är rena när han ska jobba.
Han kommer upp utan dom och river omkring i garderoben igen.
Hittar fortfarande inget.
Ner i tvättstugan igen...
Kommer upp igen utan några kläder.
Mycket konstigt... Dom kan ju inte bara försvinna...?
Jag kliver upp ur sängen och medans Morten funderar på vad han ska ha på sej i stället, kollar jag tvättkorgen på toan.
Jojomen. Där ligger dom...
Han lägger dom aldrig där annars för han vet att jag inte kollar den tvättkorgen så ofta... Han hade nog glömt det, men lärde sej det the hard way...
Stackaren fick ju ta på sej dom i alla fall nu, och jag säjer att jag ska tvätta dom så fort han slutat idag...

1 kommentar:

Anna sa...

Jag har aldrig fattat det där med män och tvätt och garderober... ;)