fredag 2 september 2011

Nöjd med mej själv...

Som ringsignal vill jag ha en bra låt, och nu ville jag ha Reason to believe med Sum 41. Introt är ganska långt, men jag testar. Laddar upp filen på min mobil och lyssnar.
Nja... Den funkar dåligt för introt är ganska soft och lågt, folk som ringer lär ju lägga på luren innan jag fattar att det ringer. Höjer jag ljudet blir det ju jättehögt när själva musiken drar igång. Så kan vi ju inte ha det, det fattar ju vem som helst.
Alltså googlar jag efter ett gratisprogram på nätet där man kan redigera musik. Hittade Audacity och laddar ner det. Lyckades klura ut hur jag skulle ta bort introt, det blev 52 sekunder in i låten.
Sparade den, men det visar sej att den sparas som nån specialfil som bara kan öppnas med detta programmet. Det hade jag ju ingen nytta av, så jag exporterade den och sparade den som MP3-fil. Det går inte heller för jag måste ha nån dll-fil som jag inte hade, men det var ju lätt ordnat att hämta hem en sån.
Tillslut får jag ner låten där jag vill ha den. Jag testar och spela upp den i Mediaplayer. Introt är kvar...
Mäh... jag säjer några väl valda ord och börjar om. Nu går det ju snabbt för nu vet jag ju hur jag ska göra.
Lyssnar igen och se där! En liten juldikt av Rune Berg. Nu blev det som jag ville!
Nu ska den över på mobilen då.
Programmet i mobilen hittar inte filen. Jag vet ju vilken mapp det är, men filen är ju helt väck? Jag fattar inget. Efter en massa trasslande skiter jag i det och går och handlar.
När jag kommer hem tänker jag att nähä, skam den som ger sej, för jag ger inte upp i första taget inte.
Programmet frågar efter mappen där musikfilen ligger, och det får han. Jag skickar hela mappen på rent vres, det är lite allt möjligt som har med mobilen att göra. Men vad är det som dyker upp? Minsann, bara min redigerade låt!
Jag kan säja att jag ler myyyycket förnöjt när jag laddar upp den till mobilen!

Inga kommentarer: