söndag 18 september 2011

Det hänger på håret...

Luleå förlorade igår med... Sen går Morten och lägger sej strax efter 21... Ja det blev ju en kul lördagkväll då, tyckte jag. Inte.
Jag bestämmer mej för att gå till bowlinghallen. Jag köper mej en cider och sätter mej vid långborden. Tre minuter efter att jag satt mej dyker min beundrare upp... Fast han sitter bara mitt emot mej, säjer inget...
Sen kommer ett gäng ungdomar och sätter sej brevid.
-Hej! Kul att se dej! säjer jag till hon som sätter sej intill mej.
-Min mamma, säjer hon till dom andra, och nickar mot mej.
Dom ser lite förvånade ut...

Ja sen sitter jag där och stampar takten lite med foten och lyssnar på dom urbra trubadurerna. Kollar lite på dansgolvet och dom som dansar. En kille möter min blick, han lämnar dansgolvet, kommer fram till mej, tar tag i min hand och drar upp mej.
Han och hans kompisgäng övertalar mej att hänga på till Smedens. Där var det ingen höjdare faktiskt. DJ'en spelar en bra låt, sen är det bara jobbig discomusik i 10 låtar, sen nån bra igen som följs av ett antal tråkiga. Jag skulle stannat kvar på bowlingen konstaterade jag.

Träffar på en av killarna från MC-klubben. Snackar en stund. Så säjer han
-Fan du är lika jävla snygg som vanligt! Men jag fattar inte varför du är ihop med en gammal gubbe..!
Jisses, stackars Morten... Han har det inte lätt.
-Vaddå gubbe? Han är bara 5 år äldre än mej, 1,5 år äldre än Richy (mitt ex) ...?!
-Ja men han är ju gråhårig...?!
Mina barn tycker att man blir gubbe när man är 40. Andra anser tydligen att det hänger på håret.

Inga kommentarer: