söndag 1 januari 2012

Nyår...

Glitter Graphics | http://www.graphicsgrotto.com/
Förrätt: Laxrulad
Varmrätt: Fylld kyckling med vitlökssås och potatisgratäng
Efterrätt: Vit chokladmousse
Det var nyårsmaten det.

Jag hade förberett laxruladen, den låg i frysen för att det skulle gå att skära den i skivor lättare, och när jag tog fram den fick jag ju vissa associationer där jag står med rullen i handen, så jag börjar gapskratta.
Jag hade skurit en baguette i skivor och tänkte rosta och lägga under laxen, och jag få se att det är ett stort hål i brödet.
-Det är ett stort hål i den här!
-Det passar ju bra när det är balle till förrätt!
-Den va lite torr...
-Du får la blöta upp den innan..
Efter sista kommentaren gick Angelica... Hon tyckte att vi inte var kloka...! Fast vi skrattade så tårarna rann!
Nyårsbordet

Förstår inte varför några tyckte att detta var en udda nyårsoutfit...

Inga kommentarer: