söndag 8 januari 2012

Vad stör ni er på...?

Glitter Graphics | http://www.graphicsgrotto.com/

Så skrev Alex Schulman i sin blogg igår, och undrade vilka svenskfel man irriterade sej på. När jag läste den hade han 137 kommentarer och det var folk som störde sej på felstavningar och allt möjligt. Jag skrev då en kommentar:
Ärligt talat fattar jag inte varför man stör sej så... Jag skriver som jag pratar typ... Även om jag är född 72 och lärt mej skriva "rätt" skriver jag "dom" i stället för "de" och "dem" i min min blogg. Mailar jag chefen försöker jag förstås skriva "korrekt" men mest för sakens skull. Jag stör mej inte ens på felstavningar eftersom två av mina kompisar är dyslektiker.

Idag var det drygt 300 kommentarer, ännu mer som störde sej på olika saker. Många var verkligen upprörda för saker. På Twitter hade han visst fått 900 kommentarer... Nu skrev jag en kommentar igen:
Men shit vad problem folk verka ha...Kan man inte få vara som man är och skriva som man vill??

JAG FATTAR VERKLIGEN INTE!! Är det ett så stort problem?? Herregud...

3 kommentarer:

513andersson sa...

Hmm.. Du stör dig på att folk stör sig, alltså?

;)

Tina Högman sa...

Precis!

Gunilla sa...

*asg* c.72, hehe...

I övrigt håller jag med dig TIna, har en bloggskrivare som förfasar sig när hon läser bloggar... men, läs inte då förf-n..