måndag 2 januari 2012

Den som har flest prylar när han dör vinner...

Glitter Graphics | http://www.graphicsgrotto.com/
Det står det på en av mina gamla T-shirts.
Jag gillar prylar. Jag vill ha mycket prylar. Särskilt häftiga saker, senaste liksom. Mitt ex var likadan. Vi köpte vår första mobiltelefon 1993. Det var inte många som hade det då. Hemmabiosystemet (som var enormt) köpte vi 1998, det var inte så himla vanligt det heller. Vi hade en takfläkt med fjärrkontroll, det var kul, för alla andra hade snöre... När vi köpte hus blev det självklart åkgräsklippare. Vår första 42-tums platt TV kostade 22 000... på rea. Ett klipp tyckte vi.
När jag sen bodde ensam gick det ju inte att köpa en massa dyra saker, jag har ju förstås en bil som kostar typ 2000 i skatt och försäkringen 4000 eftersom det är en sportigare modell från Ford.
Morten är totalt ointresserad av såna prylar. Förstod mej inte alls när jag absolut ville ha en GPS.
Nu har jag en mobiltelefon. Alltså ingen smartphone. Jag vill väääääldigt gärna ha en smartphone. Jag vill även ha ett hemmabiosystem. Dom är aaaningens mindre och smidigare nu. Jag jobbar lite på Morten, bearbetar lite liksom, så vi kanske kan köpa ett. Fast det får väl vänta. Vi läs jag köpte en ny dator nyss för 9000...

Inga kommentarer: