lördag 7 januari 2012

Tillbaks till ruta ett... typ..?

Glitter Graphics | http://www.graphicsgrotto.com/
Lila har alltid varit min favoritfärg. Ända sen jag var liten.
Jag flyttade hemifrån februari 1992, jag hyrde mej en liten stuga på landen på två rum och kök. Köket behövdes tapetseras om. Gissa vilken färg det blev...? Lila så klart!
Sen träffade jag Richy nåt halvår senare och flyttade till hans trea i stan. Han hade inte en gardin i hela lägenheten. Däremot en svindyr stereo... Det blev lila i vardagsrummet!
Vi flyttade några gånger, men det lila temat i vardagsrummet hängde kvar.
1998 köpte vi huset i Vinninga. Där funkade det inte med lila i vardagsrummet, det blev i gillestugan i källaren istället. 1999 gifte sej ett par kompisar och i bröllopsprogrammet hade dom roat sej med att beskriva alla gästerna. Om mej stod det: lilaälskande hemsidesnickrare. Självklart hade jag sytt mej en lila klänning till bröllopet!
På mitt eget bröllop funkade inte lila riktigt. Vi hade ju is-tema eftersom vi gifte oss i Jukkasjärvi Iskyrka, så vi eller kanske mest jag då valde lavendelblå som jag mest skulle beskriva som en iskall lila färg.
När vi sen gick isär och jag flyttade till lägenheten funkade inte lila nånstans...
För ett år sen köpte vi hus, jag och Morten, och äntligen kunde jag få plats med lite lila! Återigen blev det köket! Är cirkeln sluten nu eller?

Inga kommentarer: