fredag 11 november 2011

11-11-11

Idag kommer rekordmånga gifta sej. Det lär vara lika många som förlovar sej. Fattar inte denna fixering vid datum. Gifta sej och förlova sej på "kul datum" är inte min grej. För mej är det andra anledningar som får mej att välja datum.

Min första förlovning 93-09-26:
Min dåvarande svärfar fyllde 50 den 24'e och skulle ha fest samma fredag. Vi hade bestämt att förlova oss i Kiruna flera månader tidigare, så nu blev det läge. Hans 50-års dag kändes ju fel. Dan efter... inte heller så lämpligt kanske. Men söndan? Perfekt!

Mitt första och hittills enda bröllop 02-03-09:
Tja... iskyrkan var rätt fullbokad, även om vi bokade ett år innan... Så sent som möjligt, när det blivit ljusare men ändå innan kyrkan smälte...

Min andra förlovning 09-07-12:
Hade tänkt på färjan mellan Sverige och Norge som symbol för våra nationaliteter, men omständigheter gjorde att vi fick åka tidigare, så vi var i Norge den dan som stod ingraverat i våra ringar...

Inga kommentarer: