lördag 5 november 2011

Men självklart...!

Jag går upp till TV-rummet där Morten och Nore sitter, klockan är 18:20. Hockeyn börjar 18:30.
Jag sätter mej i fåtöljen. Morten fattar att det är nåt.
-Är det nåt du vill se?
-Mm...
Jag ler lite sött.
-Vill du se hockey?
-Mm...
-Ska du köpa en match?
-Om ni inte ska se nåt...
-Nä...!
-JA! Jag vill se hockey! Nore kommer in i samtalet.
Jag beställer matchen, och sen går vi från TV'n allihop.
När Nore kommer upp och ser att jag har en öl hojtar han:
-JA! Vad bra att du dricker!
-Va...? Jag tittar lite fundersamt på honom.
-Ja men när du tittar på hockey och dricker gör du så här när dom du hejar på gör mål! *ställer sej upp och skriker JAAA!*
-Och så skäller du på dom om dom missar chanser och så! Det är jättekul!

Fast just nu står det 0-0 och Tina är INTE imponerad...

Inga kommentarer: