tisdag 1 november 2011

Hälta hälta...

Sista dan på utbildningen igår, och när jag ändå var framme på stan kikade jag runt lite i butikerna. Hittar en supersnygg top, en tunika som är skuren under bysten.
Det där med storlekar är alltid ett problem, så jag tar med mej några olika i provhytten.
Jag börjar med storleken jag oftast har. Sitter bra över höfterna, men det där med bysten funkar dåligt... Bandet som ska sitta under brösten hamnar mitt på... Jag testar en större storlek. Jo nu sitter den som den ska över brösten... men resten? Nja, den blir alldeles för stor och jag ser änna höggravid ut för det blir så mycker tyg över...
Ja jag är INTE förvånad. Detta är ett vanligt problem. Mina bröst är alltid i vägen... Trikå funkar oftare för det är töjbart, men andra tyger går inte. Det finns kläder för "normal" storlek, och för större storlek, men vi som behöver hälften av varje då?
Som vi säjer här i Lisch: hälta hälta...

Inga kommentarer: