onsdag 23 november 2011

Den är död alltså...

Jo det där med tandvärken... det gick la sådär kan jag säja.
Slutade halv tio igår, hade molande tandvärk under kvällen men inte så himla farligt. Så begav jag mej hemåt, något senare än vanligt för rapporten drog ut på tiden. När jag kommer hem börjar det värka rätt ordentligt. Klockan 23 fick jag ge mej och ta två Alvedon. Det släpper något och jag går och lägger mej. Klockan 1 får jag gå upp och ta två till för det gör vansinnigt ont i tanden. Man ska ju inte ta dom så tätt men jag var desperat!
Det konstiga var att det var en tand i överkäken, förut har det känts som att det var i underkäken. Tanden var jätteöm när jag kom emot den. Värken släpper hyfsat och jag somnar till slut.
På morgonen är det rätt lugnt, så jag tar mina mediciner med ett glas vatten och dööör nästan av smärtan när vattnet kommer på tanden.
Jag inser att jag måste till tandläkaren igen, detta går inte, så det får bli på arbetstid. Jag får en tid 13:20.

Nu får jag ett besked som jag fruktat: tanden är död, och det blir rotfyllning... Tanden borras upp och fylls med nåt tillfälligt kolijox i väntan på att jag får en tid hos min vanliga tandläkare för rotfyllningen. Jag känner att jag är MYCKET glad att jag tog den där frisktandvårdsgrejen för nåt år sen. Den lär jag tjäna in nu...

Inga kommentarer: