torsdag 24 november 2011

All my bags are packed...

... I'm ready to go...
Ja jag är inte leaving on a jetplane, bara med bil. Inte så mycket packning men det viktigaste är med, min fina halsduk, tröjan och biljetterna! Syns att tröjan är typ 10 år gammal och något urtvättad med halsduken blir använd för första gången i offentligheten!
Imorn bär det äntligen av till Kinnaps Arena för hockey på riktigt! HV förlorade hemma igår, det gillar vi. Luleå spelade sin hemmamatch med en urkass första period men kom igen sen, tyvärr räckte det bara till ett oavgjort resultat och extrapoängen knep Linköping på straffar. Ja ja nu deppar vi inte för det. Dom var bara lite distraherade av allt innan matchen med alla hyllningar, främst för Myllys. Imorn blir det andra bullar minsann. Jo jo men.
På grund av att vi tydligen ligger illa till i budgeten på jobbet så vi får fan inte ens en julfest kan jag inte kompa från 12 och sätta in en ersättare som jag tänkt, men min jobbarkompis som jobbar kvällen kommer två timmar tidigare så jag kan sluta klockan 14 i alla fall. Dom timmarna får hon igen senare.

Det hade varit praktiskt att bo på Scandics hotell precis vid arenan men det var fullt så det blir Best Western i stället, John Bauer. Typ 4 km därifrån men det får väl gå.
Jag ska dessutom passa på att gratulera min farmor med en blomma, hon skulle fyllt 106 på söndag om hon levt. Hon levde länge ändå, var 94 när hon gick bort. Hon är begravd på Skogskyrkogården i Jönköping.

3 kommentarer:

513andersson sa...

Jag skulle nog rekommendera ett besök i Luleås webshop för att skaffa en ny tröja;
http://shop.luleahockey.se/index.php?main_page=index&cPath=5
och
http://shop.luleahockey.se/index.php?main_page=index&cPath=8

Anna sa...

För ett ögonblick trodde jag att du skulle komma till Luleå :)

Tina Högman sa...

C: Jag är nog inne där varje vecka för jag vill ha en mössa också, men den gamla loggan finns inte på dom mössorna jag vill ha. Då blir det en storbeställning i så fall. Lovar att skaffa en ny tröja med...

Anna: Ja men jag VILL ju till Luleå, och nån gång ska jag dit har jag bestämt! Då får vi ses!!