fredag 25 november 2011

Ska ni gå hem nu...?

Luleå gör första målet efter en knapp minut, i slutet av första gör HV ett. Andra perioden slutar utan fler mål, men HV har kommit igång och jag känner viss oro för en hemmavinst här. Men så fjösar Luleå in ett mål till en kvart in i tredje tror jag. HV tar så småningom ut målvakten och Luleå gör sitt tredje mål i öppen kasse.
Vi är ju inte så många Lulesupportrar precis... Jag står i baren och jag känner en hand på min axel och jag vänder mej om. En snubbe i Luleås matchtröja ler mot mej! Fin tröja, säjer jag!
Jag känner mej ganska ensam där på läktaren när jag ställer mej upp och jublar när klockan står på 18:59 och Luleå gjort det avgörande målet. Många reser sej och går. Jag hör den lilla Luleklacken skandera Ska ni gå hem nu?
Jag bär min Luleåhalsduk med stolthet när jag lämnar arenan efter matchen! Det kändes gôtt att ha slått serieledarna och Luleå har nu klivit upp till fjärde plats!

2 kommentarer:

513andersson sa...

..och i Kungälv rådde det begravningsstämning hela tiden...

..som vanligt. :(

Tina Högman sa...

Vann dom inte...?

Ja just det... dom hade ju ingen klack... Men föreslog inte jag att DU skulle bli klacken? Du nappade inte på det då förstår jag...

;-)