fredag 11 november 2011

Vågar du bli gammal...?

Ja man har ju inget val precis, men ibland blir man rädd för vart det ska ta vägen.
Ska man tjäna pengar på att människor behöver hjälp? Ibland skäms man för att tala om att man jobbar i äldreomsorgen, för många tror att det är vanvård och elände överallt. Häromdan fick jag höra av en anhörig att hennes mamma sa ofta att hon inte kunde haft det bättre på gamla dar! Det är sällan det står sånt i tidningarna...
Och när man läser om vilka ställen som det är så illa på kan man se ganska tydligt att det är oftare dom privata, där du måste ha en vinst hela tiden. Kommunala boenden behöver inte det på samma sätt. Man borde fundera på är detta ett ställe jag skulle kunna tänka mej att bo på när jag inte kan bo hemma längre? Kan jag hälsa på min mamma här och lita på att hon blir bra omhändertagen och respekterad?
Nej, privatisera INTE vården.

Inga kommentarer: