lördag 19 november 2011

Go'natt...

Dessa delade turer...
Är man tipp-topp, glad och uppåt är det inga bekymmer, men om man lagt sej kanske något för sent, vaknat halv tre på natten av att det bröttlar i källaren och får gå upp och fråga vad sjutton det är som händer, får till svar en fråga som lyder 'hur får man ihop pingisbordet?' Får gå ner och fälla ihop bordet som står i gillestugan/gästrummet för nån ska tydligen sova där inatt och det blev tydligen för trångt tyckte dom, lägga sej igen och kliva upp i ottan för att vara på jobbet klockan sju. Har man dessutom tandvärk och huvudvärk hela dan blir det ju inte lättare.
Klockan 14 avslutar man sitt pass, går ner och lägger sej i vilorummet och slocknar på två röda.
Jag vaknar av att min jobbarkompis väcker mej för att säja att hon behöver hjälp med en boende, och jag lite irriterat tittar på klockan och säjer att jag har faktiskt en halvtimme kvar på rasten. Jag ignorerar henne och somnar om men vaknar av att nån kommer in och börjar släpa omkring en massa stolar ur ett förråd.
Så plingar det på nåt sätt, det är min mobils alarm som ringer för det är dags att gå upp och jobba igen. Jag är fortfarande irriterad på att inte få ha varit ifred på rasten, men inser efter ett tag att jag drömt alltiop. Efter andra passet idag kan man även lägga till jävligt trötta fötter till övriga krämpor. Ett annat tillägg är att det inte finns nåt förråd i vilorummet.

Nu sitter jag nyduschad i bekväma mjukisbyxor, T-shirt, utan BH i fåtöljen med fötterna på fotpallen, laptopen i knät och funderar på om jag ska ta en öl eller gå och lägga mej. I vilket fall måste jag kliva upp ur fåtöljen och gå ner och det känns väääldigt jobbigt just nu.

Inga kommentarer: