onsdag 15 februari 2012

Vad är det för fel på Island...?

Aaah men asså... vad trött jag bliiir! Jag hatar när jag inte fattar!
Det är så här, jag köpte en digital fotoram till Morten i Alla Hjärtans Dags present. Jag laddade minneskortet med lite bilder från våra resor till Egypten och Island, samt hans döttrars studenter. När jag sätter in kortet i fotoramen visas alla bilderna utom dom från Island. Ja EN bild från Island visas. Dom andra blir bara ett röd ring med ett streck i. Jag tog bort dom bilderna och la dit dom igen. Samma sak. Jag tog bort dom och satte i bara en. Funkar inte ändå.
Då tog jag minneskortet från min kamera, la över en bild från Island och sätter in i ramen. Björn Rosenström börjar sjunga Blåa sockiplast och jag sitter som ett fån och fattar inget. Tydligen har jag fått över musik från datorn till det minneskortet. Fråga mej inte hur, jag flyttar ju bara bilder FRÅN minneskortet. På nåt jäkla vänster måste jag ha synkroniserat alltihop.
I alla fall funkar inte Island-bilder från det kortet heller...
Vad är det för fel på Island??
Jag flyttar hela mappen med Island. Nä. Jag testar med en annan bild, en från Norge. Funkar inte heller.
Nu väntar jag på att min pappa ska ringa upp för han har en likadan fotoram. Får se om han haft samma problem, eller om han kan begripa vad det är för knas.

Inga kommentarer: