söndag 26 februari 2012

Flyga i cirklar...

När vi åkte hem från Villas bortamatch i Kungälv såg jag nåt konstigt på himlen. Ett flygplan som nästan fullbordat ett helt varv...
-Men kolla, sa jag, han har ju flugit runt! Vet han inte vart han ska eller?
Dom andra tittar ut. Nore kommenterar efter en stund att han är inne på ytterligare ett varv!
-Ja men på det sättet lär han ju aldrig komma fram, konstaterar jag.
Nu uppkommer en diskussion om vad det är som händer. Jag tror att det har hänt nåt som gör att dom inte kan landa, utan måste cirkulera. Kanske en hijacking?
Morten påstår att jag är skadad av alla amerikanska kriminalserier jag ser på och tror det värsta hela tiden. Dessutom kom jag inte på det svenska namnet för hijacking... Nu vet jag att det är flygplanskapning det heter...
Morten tror att det bara är nån som ska ta flygfoton.
Den diskussionen får man nog säja att jag vann, för sen hörde vi på radion att det varit en misstänkt bomb på Landvetter...

Inga kommentarer: