torsdag 9 februari 2012

Dunderkurer...

Var på sjukhuset klockan 9. Klockan 14 var jag klar. Dom hade lite olika teorier, men det troliga var att jag har en inflammation i min bäckenreservoar. Förhöjda CRP värden visade på det, samt att jag har feber till och från. Två sorters antibiotika i 10 dagar och ett besök på kirurgen inom två veckor för att kontrollera reservoaren.
Antibiotikan verkar vara några hästkurer. Ciprofloxacin ska jag ta två gånger per dag. Jag ska ta den i samband med måltid, men jag får inte ta något med mineraler till, som mjölkprodukter och juice. Mina järntabletter håller jag upp med, det verkade enklast. Eftersom jag inte kan dricka kaffe för sent får jag tänka mej för, för koffeinet stannar kvar i kroppen längre. Metronidazol fick man absolut inte ta ihop med alkohol. Det var ju lätt i alla fall.
Det blir till att sjukskriva sej i helgen för det gör ont så fort jag rör mej. När jag sitter still går det bra. Det blir till att tillbringa helgen framför datorn eller TV'n. Än så länge har inte febern varit så himla hög, får väl hoppas den håller sej hyfsat låg.

Inga kommentarer: