onsdag 22 februari 2012

Magic fingers...?

För tillfället verkar jag och elektronik ha en konstig relation. Härom veckan var det ju det där med minneskortet som inte funkade. Nu är det bilen.
Jag har haft problem med C-låset. Ibland hänger det sej, och det går bara att öppna med nyckel. Vi har kommit på att det är enkelt att åtgårda: ta ur säkringen och sätt tillbaks den så hoppar det igång igen. På verkstan säjer dom att det är nåt fel i förardörren, men frågan är vad, och hur mycket jag vill betala för att fixa det... Det enda problemet efter att C-låset hoppat i gång var att förardörren inte går att låsa inifrån, vilket jag tyckte var ett mindre problem, jag brukar ju inte låsa dörren när jag sitter i bilen. Det kunde jag leva med, tyckte jag.
Men så häromdan... Jag ska låsa upp bilen med knappen på nyckeln. Alla dörrar låser upp utom förardörren. Jag testar flera gånger men nä. Inte ens med nyckeln går det att öppna. Jag får klättra in genom passagerardörren, och eftersom jag är smidig som ett kylskåp blir det ju som det blir. Jag testar att öppna inifrån men det är omöjligt. Jag kom iväg till jobbet i alla fall. Min förhoppning är att det ska hoppa igång när jag ska ur bilen, men det gör det ju inte, så det var ju bara att klättra ur via passagerardörren då, och komma fem minuter för sent. Förhoppningvis är det väl bara att ta ut säkringen för att få det att funka igen.
När jag ska hem från jobbet låser jag upp med knappen, och WTF...? Alla dörrar öppnar sej?! Jag kliver in, och lite på skoj testar jag att låsa förardörren från insidan... och det går!?
Det är ju trevligt att det funkar, men jag fattar inte hur...

Inga kommentarer: