lördag 4 februari 2012

Kallt som fan...

Nu har jag fått ut fågeln och har även köld skador på fötterna tror jag. Jag kom på att jag skulle försöka ta ner hela gardinstången med fågel och allt. Det funkar ju inte så klart. Fågeln flaxar till, jag tjuter och fågeln sätter sej på golvet. Jag försöker fösa den lite åt sidan med hjälp av ett rör. Den hoppar upp på lampan på mitt sängbord i stället. Jag petar lite på den igen och den flyttar sej till sängen i stället. Den passar på att skita där också, jävla fågel.
Fågeln hoppar ner på golvet. Jag kommer på en idé, och denna gången funkar det! Jag hämtar en handduk och lägger på fågeln och föser den på det viset ut genom balkongdörren. Nu har dörren stått öppet i typ 4 timmar och det är vääääldigt kallt där inne. Mina fötter är som två isbitar.
Nu återstår att se om fågeln klarar sej. Vet inte om han var skadad eller bara chockad.

Inga kommentarer: