fredag 2 december 2011

Fjäder...

Det var ett himla tjat om att jag inte har mina vinterdäck på i denna sommarvärmen, så nu har jag gjort det då. Jag antar att den där snön kommer lika oväntat som den brukar och då står jag väl där med tomteskägget i brevlådan.
Nu fick jag ju en mindre trevlig överraskning där på Gummicentralen när jag väntade på att dom skulle bli klara... En snubbe kommer ut ifrån verkstan och ber mej följa med. Vad är det nu då, tänkte jag.
Jo där hänger min bil i luften, och i hjulhuset på vänster fram hänger en fjäder på trekvart och ena änden ligger mot däcket...
Det enda är att såga av en bit och åka till Ford. Dom rekommenderar inte att jag kör bilen, det finns inga tider förrän om två veckor, men eftersom det är lite akut ska dom försöka klämma in den på måndag. Jag har ju en ST modell och dom har aldrig delar hemma till den. Jag åker hem, ringer försäkringsbolaget och nu får man jaga en hyrbil också.

Detta är ju inte första gången heller...--->


Inga kommentarer: