fredag 2 december 2011

This is me...

Höger- eller vänsterhänt: Högerhänt.
Humör just nu: Lite trött efter jobbet, men glad!
Favoritgodis: Choklad, sura godisar och hallonlakritsskallar.
Är det nåt du absolut inte äter: Strömming, fiskbullar, lever, blåbär och hallon.
Kläder just nu: Jeans, min favvoluvtröja med Luleå hockey logga.
Musik just nu: Green Day på Spotify.
Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då: Mitten på 1800-talet, för jisses vilka klänningar!
Sommarplaner: Inga särskilda än...
Fisk eller badkruka: Badkruka tills jag doppat mej, men det kan ta lite tid...
Saft eller alkohol: Dum fråga... Inte ens mina barn dricker saft längre...
Hur många kuddar sover du med: Minst 2. Morten säjer att jag sover i en uppförsbacke.
Favoritväder: Sol.
Spelar du nåt instrument: Inte nu längre, men har spelat flöjt, gitarr, piano och trummor.
Morgon- eller nattmänniska: Får man svara kvälls-människa?
Tror på liv på andra planeter: Det finns 100 miljarder planeter bara i Vintergatan. Klart det finns liv på nån till.
Har du några homosexuella vänner: Ja, en lesbisk syster.
Tror du på mirakel: Jag tror att allt händer av en orsak.
Ser du på kärleken som ett misstag: Va? Det tror jag då rakt inte.
Hur många barn vill du ha när du blir stor: Nästa baby i mitt liv blir ett barnbarn, har två barn.
Bio eller promenad: Får man helgardera?
Är du kittlig: Så inni helvete...
Snarkar du? Det tror jag inte.
Stjärntecken? Kräftan.
Rädd för insekter? Har spindelfobi. I say no more.
Äckligaste insekten: Spindlar så klart.
Chips, morötter eller godis? Godis. Chips är ok men morötter får man ju tugga på till man dör.
Pizza eller hamburgare? Pizza om jag måste välja.
Skriver du dagbok? Inte nu längre. Nu bloggar jag.
Vilken hand håller du gaffeln i ? Eeh... höger tror jag.
Är du rädd för blod? Man kan inte jobba som undersköterska och vara rädd för blod. Det är kul att ta blodprov.
Saltar du på maten? Sällan.
Gillar du att sjunga? Ja.
Anser du att du är stark? *fniss* nä jag är nog ganska klen.
Brukar du sola? En stund, inte hur länge som helst.
Vad gör du om du får hicka? Ja jag ställer mej inte på huvudet och dricker vatten med öronen eller nåt sånt. Jag väntar väl på att det ska gå över typ.
Röker du? Slutade i juni 2007, fick ett återfall pga skilsmässa, tog tag i det igen februari 2008.
Snusar du? Hepp. Har aldrig testat ens.
Använder du knark? Så jäkla dum är jag inte.
Kaffe, te eller inget? Kaffe tack. Svart.