måndag 19 december 2011

Satan i gatan...

Glitter Graphics | http://www.graphicsgrotto.com/
En av dom som får en julklapp av mej på julafton får en rätt stor sak. Den får liksom inte plats under granen. Jag tänkte skriva ett litet rim och en bild på prylen. Vi ska vara hos mina föräldrar, så prylen får bli kvar hemma.
Nu skulle jag då försöka sno ihop nåt vitsigt på rim. Jag tyckte det gick rätt bra, lite nödrim blev det, för den fick rimma på granen men det funkade tyckte jag. Problemet kom när jag skulle rimma på vår hemadress.
Hovbygatan.
Det stod precis still. Så kom jag på att det finns ju lexikon på nätet, det finns säkert såna där rim-grejer också. Jojomen! Piece of cake!
Jag skriver gatan i sökrutan, men hur lätt var det att få ihop nåt på dom här förslagen:
  • satan
  • skatan
  • vintergatan
  • fysatan
  • gågatan
  • handflatan
  • prostatan

2 kommentarer:

513andersson sa...

Gick det inte att få till nåt med 'prostatan' så räknar jag ju ut att det är A som får "prylen"...?
..och jag gissar att det är en bil. En Volvo 240 med rost i hjulhusen.. =(
Stackars tös.

Tina Högman sa...

Fel,fel,fel... Prylen är till en kille men jag kände att prostatan kändes fel ändå.

Förresten önskar jag mej en bil i 40-års present. En gul Corvette. Bara lite info då...