lördag 3 december 2011

Allt händer av en orsak...

Det är vad jag tror. Ibland även små skitsaker.
Som i veckan när Morten var på studiebesök på Kvänum Energi med ett kommunalt bolag han är ordförande i. Eller nåt... Då fick han en isskrapa med deras logga.
-Jaha, vad ska vi med den till då, sa jag. Jag har ju typ 4 i bilen redan.
-Ja jag lägger den här så får vi se, sa Morten och la den på en bänk.
Där har den legat ett tag nu.
Så idag när min bil krånglade till det... Efter att jag varit hemma och ringt försäkringsbolaget och det, ringde jag biluthyrningen. Åkte dit, fick en bil, en Golf med automatlåda, åkte till Ford med min bil, gick tillbaks till Avis och skulle köra iväg med Golfen. Det ligger en tunn hinna med is på framrutan. Jag letar efter en isskrapa men hittar ingen. Jag får sitta där och vänta tills rutan tinat. Tänkte att det var ju dumt, tänk om det är kallt ikväll när jag ska hem efter jobbet och inte har nån skrapa. Ska jag åka till Ford, hämta nyckeln, låsa upp, ta en skrapa, lämna tillbaka nyckeln igen... eller ska jag köpa en ny skrapa? Då kom smarthuvudet Tina tänka på isskrapan som låg till ingen nytta hemma på bänken, och genast var det ju den smartaste idén att hämta den! Och klockan 21:30 fick jag användning för den när jag skulle hem. Fast jag hade glömt vantarna hemma, så det var rätt kallt.

Inga kommentarer: