lördag 17 december 2011

Kvällens julande...

Morten fick jobba ikväll, eftersom han var ledig förra lördagen då vi var bortbjudna. Då tyckte jag det passade bra med lite julemys. Granen släpades upp ifrån garaget, och när vi skulle få i den i julgransfoten kunde vi konstatera att vi får skaffa en ny julgransfot till nästa år... men vi fick till det till slut.
Efter middagen klädde vi granen... som blev granarna. Jag ger mej aldrig på punkten om en riktig gran, men så frågade Angelica efter vår lilla plastgran som hon hade när hon var liten, och jag var uppe på vinden och skulle leta rätt på den. Där hittar jag ännu fler plastgranar. Den jag hade, plus tre till som tydligen Morten hade. Angelica tog 'våran' och ställde i sitt rum, Nore tog en liten pyttegran till sej, en större gran klädde vi och ställde i TV-rummet, och en hysterisk gran med led-ljus i färger som skiftade fick stå i källaren...
En julkompott över kvällens julande...

Inga kommentarer: