tisdag 6 december 2011

Dagens konstaterande...

Vi kan kan konstatera att jag fortfarande inte hört nåt från väsk-och mösslånaren, så nu har jag rotat fram en gammal väska. På dagens shoppingtur fick jag ta vardagsmössan men det gjorde ju inget för jag hade ju vardagsjackan ändå.
Vi kan också konstatera att automatväxelvanan hänger i, för efter jobbet ikväll, klockan var strax efter 21. Jag kommer ut på parkeringen. Isiga rutor så jag startar bilen, lägger ur växeln och drar handbromsen, drar igång det mesta som finns i bilen med värme, fram och bakrutevärme, fläkten på högsta effekt och sånt, kliver ur, skrapar rutorna, sätter mej i bilen och ska köra iväg. Jag trampar ner gasen men inget händer...
-Men vaff... muttrar jag för mej själv innan jag kommer på det. Det finns ju en växel man måste lägga i också... Nu gick det bättre.

Inga kommentarer: