måndag 19 mars 2007

Vart är min röst??

Sen jag var sjuk har min röst varit lite underlig. Hostar gör jag titt som tätt, känns ibland som det sitter nåt i halsen som inte lossnar.
Fast det är det inget konstigt med. Det konstiga är när jag ska sjunga.
Jag pratar oftast helt normalt, men när jag tar ton blir det väldigt wierd. Varannan ton försvinner, det blir bara nåt slags väsljud, om det blir nåt ljud över huvudtaget. Och de tonerna jag har tänkt ta, blir ofta nåt helt annat. Det låter fruktansvärt ibland.
Jag vet inte riktigt hur jag ska göra nu. Ska man vila rösten, eller ska man försöka mjuka upp den liksom??
Jag är med i kyrkokören, men jag kan ju knappast vara med och öva när jag låter så här!? Ska jag öva upp rösten får det nog bli här hemma när ingen hör.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det låter nog säkrast så du inte skrämmer slag på de andra :P

Näe skojas bara...det bästa är la att vila rösten...så stämbanden får lite ro.

Vet ju hur Suss låter efter att ha vart på trubadur.... hes som bare den...antar att du låter likadant då =)

Ha en bra kväll.


/Annica

Suss sa...

Hehe. Det var som när jag var i Frankrike, och drabbades av nån halsåkomma..
Prata kunde jag, lät fullkomligt normalt! Men när jag skulle sjunga lät det som om jag var hes och hade kommit i målbrottet!!! :D

Tina Högman sa...

Suss: JA!! Precis så lät det! Fast nu är det bättre.