fredag 9 mars 2007

Den lille ekonomen.

Igårkväll hade jag nästan bestämt mej hur jag skulle göra i helgen. Sjukskriven eller inte?
I morses klev jag upp, satte mej på sängkanten. Drog på mej tröja och mjukisbyxor.
Christoffer tittar in och frågar:
-Ska du ha kaffe?
-Ja tack!
Christoffer sätter på kaffet, vi tar fram lite frukost. Angelica har redan ätit.
Angelica går till bussen, Christoffer cyklar till skolan.
Mamman plockar in frukosten, plockar in disken i maskinen och sätter igång en maskin. Sen är stackars mamman trött och får vila en stund.

Mamman bestämmer sej för att ta ett bad.
Det var skönt. Kliver ur badet. Börjar blåsa håret. När håret är halvtorrt och står åt alla håll får stackars mamman sätta sej en stund.
Sen blåser hon färdigt håret.

Stackars mamman är nu säker på sin sak. Det funkar INTE att jobba i helgen. Mamman ringer chefen som tycker att det verkar klokt. Borde jag inte vara hemma måndag också? Sen är jag ju ledig på tisdag också. Jo. Kanske lika bra det. Borde kunna jobba på onsdag.

Den enda som tycker att detta är otroligt dumt är den lille ekonomen i huvet. Han skriker som en besatt nåt om att fattar du hur mycket du förlorar nu? Skärp dej! Ryck upp dej! Jobba för sjutton!
Nu var det nån som drämde till honom. Han blev tyst.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej min vän!
Uj,uj - det låter inte bra.
Hoppas du bättrar på dej snart!
för en gång skull borde inte ekonomen får vinna!
Hoppas att du kan ta igen dej och
ha det lugnt i helgen.
Krya på dej min vän!
Kram fr Nanne

Anonym sa...

Näe ibland får man låta kroppen tala...men vist svider det i plånboken..


Krya på dig!

/ Annica

Prinsessmamman sa...

Det är ingen som tackar en för att man plågar sig iväg... Härom veckan var pappan hemma och var sjuk och jag vårdade sjuk lillasyster för pappan var för sjuk för att fixa det... Den dagen fick ekonomin stå åt sidan!