onsdag 14 mars 2007

Jag går och lägger mej igen...

I morses var det dags igen. Efter att ha varit sjuk i en dryg vecka ställde jag klockradion på 05:45. Brukar snooza lite, så jag brukar kliva upp vid sex ungefär.
Samma sak i dag.
  1. Klockradion 05:45
  2. Snooza
  3. Klockradion 05:54
  4. Snooza
  5. Ev. stänga av klockradion och kliva upp
  6. Klockradion 06:03 om inte jag klev upp på föregående punkten
  7. Definitivt uppklivning

Idag kom jag till punkt 7. Var väldigt trött när klockradion drog igång. Jag går in i badrummet, tvättar mej, sköljer genom håret för att få ordning på frissen.

När jag står där med handduken om huvudet kommer jag på att Angelica ska ju till skolan tidigt idag, hon brukar kliva upp före mej då. Nu är hon fortfarande kvar i sängen.
Jag knackar på och öppnar.

-Angelica...?
-Mmm.
-Ska du inte gå upp nu?
-Va...?
-När ska du gå upp?
-Klockan står på halv sex.
-Men klockan är kvart över sex!
-Nää.
-Jo, hon är kvart över sex!!
-Nä, klockan är kvart över fem!
-Eeh... va?
-Hon är kvart över fem!
-Nää...
-Joo.
-Har jag gått upp en timme för tidigt??
-Mmm.

Jag tittar på klockan på micron och på ugnen. Båda står på 05:15. Fan också.

2 kommentarer:

Prinsessmamman sa...

Natten till i går sov jag en timme sammanlagt... kämpade med att svälja... så det blev vårdcentralen och penicillin till hela familjen!!!

Anonym sa...

Hej vännen!
Det var tur att det inte var 1 timme för sent...
Vad gjorde du med extratimmen?
Men visst är det härligt ute nu!
Jag har fått vårspatt!
Har nog aldrig haft det
under hela mitt liv - men
nån gång ska vara den första.
Springer och lyfter under blad
och grenar för att se alla knoppar.
Hoppas bara att helgen blir
riktigt bra!
Sköt om dej och ha en go fredag!

Kram fr Nanne