torsdag 8 mars 2007

Det var en pärs...

Igår pratade de på nyheterna om den här bantningmetoden Atkins. Man skulle äta typ bara fett eller nåt sånt. Tydligen var den mest effektiv.
Jag kan säja att 40-graders feber i ett par dagar funkar också. 3,5 kg på 3 dar...
I söndags åkte jag på en hejdundrans virusinfektion, typ influensliknande. Jag har legat i över 40 grader feber ett par dar. Idag är jag helt feberfri, men jisses vad trött jag är. Ordentlig hosta har jag med, de sa att den kunde hålla i sej ganska länge. Jag får väl vara glad att att jag bara hade feber i 4 dagar, det fanns de som haft i över en vecka.
Jag är fruktansvärt trött, går jag uppför trappen måste jag vila en stund. Jag gör inte så många knop precis... Vi får väl se om jag kan lyckas ta mej till jobbet på lördag.
Jag tittade mej i spegeln i morse och blev nästan rädd, för jag trodde jag såg ett spöke. Likblek och hålögd... Jag borstade tänderna fort som attan och gick ut.

Ja detta var ungefär vad jag orkade med för tillfället. Har mailat lite också. Jag återkommer nog under eftermiddagen för att läsa alla andra bloggar, och svara på några kommentarer och så.

I'll be back.......

5 kommentarer:

greken sa...

nu gick det visst...hoppas allt är ok med dig o att du blivit friskare....det finns nog inget äldreboende när man kommer upp i den åldern...jag räknar med ättestupan....dubbel mollbergare med pik tänkte jag mig.

Tina Högman sa...

Greken: Jaså, du ska impa oxå?!?

Anonym sa...

Gå inte tillbaka för tidigt.
Bli frisk först.
Ingen tackar dig för att du går tillbaka innan du är helt ok.
Lennart

Anonym sa...

Har oxå fått feber...

*host* *host*

Tina Högman sa...

Lennart: Nä. Funkar inte. Blir hemma i helgen. Kan ju inte jobba när jag måste vila varje gång jag gjort nåt extremt ansträngande, som att plocka in disken i maskinen och sätta igång den.

Snubben: Det är synd om oss nu... Två starka personer som nu är väldigt veka...