fredag 16 mars 2007

Att hon aldrig lär sej...

Det är högstadiedisco på parken en gång i månaden.
VÄLDIGT ofta ska det lånas pengar, för man har redan gjort slut på månadspengen.
Angelica fyllde år den 4 mars, hon fick en del pengar då, samt månadspengen hon fått. Hon VISSTE att det var parken, ändå bränner hon vartenda öre...

Vi börjar tröttna på lånandet hela tiden. Hon måste ju lära sej. Att lägga undan 50:- till nåt man VET att man vill göra, hur jäkla svårt kan det vara???

Jag frågade henne förut om hon skulle till parken idag, hon sa att hon inte skulle det, för hon hade inga pengar.
Jag blev glad att hon inte ens frågade om pengar, jag trodde det hade gått in...

45 minuter senare frågar hon om hon får låna 20:- så hon kan gå till parken. Hade hon haft 30:- själv hade hon kunnat få det, men nu visar det sej att hon ska låna de andra 30:- av sin pojkvän.

Vad trött jag blir. Nu är hon jättesur på mej för jag är så taskig så.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du det där känner jag igen...Dennis e fenomenal på att låna pengar när de tar slut.

Passar det inte så åker han te farmor å farfar för att läsa te ngn läxa *låter det* istället för att säga att han vill ha pengar av dem.

I mörra e det innebandynatta här å han hade 170 spänn kvar i måndags men de e la redan slut....
vet ej hur mkt pengar man måste lägga på det ena än det andra...
Att det ska vara så svårt att spara....håller med dig...50 spänn vad e det?

Dagens ungdom...

Vi får la bara hänga med...men vi får oxå säga nej ibland.

De måste ju lära sig ta hand om pengar!



Ha en bar helg!

Kram Annica

Anonym sa...

Hahahaha ej bar men bra helg :P

Anonym sa...

Oj det där får en ju inte att längta efter tonårsbarn precis :) Är hon fortfarande sur på dig?
Har fortfarande svårt att greppa att hon blivit så "stor". Och att hon har pojkvän också wow!
Vi ses om några veckor på dopet :D

Suss sa...

Ja dumma dej... ;)