måndag 12 mars 2007

Sprrrrrtt....

I dag fick mina nya MC kläder känna på luften! Solen sken och +10 grader! Tyvärr blåste det lite, men inte så det blev kallt. Vi var ute i drygt 1,5 timme tror jag.
Nu börjar jag få in känslan hur jag ska sitta, var jag ska ha fötterna osv. Än så länge har vi inget intercom, så att prata med varann går ju inte precis.

Vi stannade vid Statoil och pratade med Richys syrra. Så skulle vi åka igen. Jag drar på mej hjälmen och handskarna. När vi åkt iväg märker jag att jag har ett hårstrå i ansiktet. Eftersom det är en integralhjälm och ingen rymdhuva finns det lufthål som gör lite vinddrag i hjälmen, så när vi kom upp i fart började hårstrået fladdra runt vid ansiktet.
Jag kunde ju inte be Richy stanna hojen för att jag skulle ta bort ett hårstrå, för det hade jag väl fått höra tills jag möglat. Nä, det var ju bara att försöka ignorera hårstrået.
Jag försökte grimasera bort det, men det gick inte. Sen försökte jag blåsa bort det, men det funkade inte heller. Efter nån halvtimme eller nåt stannade vi vid en korsning, och det kom lite bilar. Jag passar på att flippa upp visiret. Vi har inga korv-ätar-hjälmar, så det är bara själva visiret som öppnar sej.
Jag sticker in handen för att ta bort hårstrået som nu sitter på läppen, bara för att märka att jag inte får ner handen där. Jag försöker blåsa bort det igen, sen... sprutta bort det.
Vet ni hur man spruttar bort det? Man blåser med halvstängd mun liksom, så det ... ja, spruttar helt enkelt.
Det sitter kvar. Till slut fick jag knöka ner fingret, och joxade runt. Vet inte om jag fick tag i det, men försvann gjorde det i alla fall. Sen drog Richy på, och innan jag fått ner visiret igen hade jag fått skit i kontaktlinsen, fast det gick att blinka bort utan större angagemang.

Vi fick höra härom dan att alla hojar mellan 02 och 05 tror jag det var, ska återkallas. Det var nåt fel på... nåt. Felet märkte vi av en gång. Mitt under körning dog den bara. Det var ju inget allvarligt, men smått irriterande, fast det har bara hänt den gången. Vi får väl se om det händer igen. Då vet man ju att det är fabrikationsfel.

5 kommentarer:

Anonym sa...

En lång varm sommar.?
Kan D va nåt?
Kramleverans...
Lennart

Tina Högman sa...

Lennart: Ja tack!!

Anonym sa...

Hej vännen!
Här kommer Ronjas vårskrik
och en mjuk lång vårkram
till dej!
Mc-cyklarna = vår!
Hoppas ni kör försiktigt
och att ni får det kul
med hojarna. Och du - skaffa
intercom! Det låter så jobbigt
med hår och skräp i ansikte och ögen.
Du måste vara rädd om dej!
Kram fr Nanne

Trollmor sa...

Ha, jag ser att det smittade...omgörning av bloggen alltså...fast den andra var snyggare tycker jag..

=)

Suss sa...

Irrirerande hårstån i ansiktet är ju såå irriterande!!

Det kanske var tur att ni inte har intercom.. Då hade väl Richy undrat vad du pysslade med när du drog igång med sruttandet!! :)